Oro Momentum – Vegas 10 april

Gisteren heeft in het Encore hotel in Las Vegas het eerste Oro Momentum evenement plaats gevonden. Tijdens dit evenement draaide het om de verschillende Oro oplossingen zoals; OroCRM, Akeneo, Marello en OroCommerce. Ook was er veel aandacht voor het Oro Platform.

Om 16:00 werd het Oro Momentum event afgetrapt door Yoav Kutner, CEO van Oro Inc. Yoav vertelde over de ontwikkelingen van Oro en het Oro platform in de afgelopen jaren en blikte ook vooruit naar de toekomst.

Naast presentaties van OroCRM, Akeneo en Marello werden er ook usecases besproken door Greg Nelson van SPG en Mike Napier van Advisors Excel. Veel aandacht ging verder naar het potentieel van de B2B markt in ecommerce, waar met name OroCommerce zich op richt.

Roy Rubin, voormalig Magento CEO en nu als adviseur betrokken bij Oro Inc. vertelde in zijn eerste presentatie sinds zijn vertrek bij eBay/Magento over de B2B markt, wat deze bijzonder maakt en hoe daar op in te spelen. Duidelijk is dat hier een enorme kans ligt.

OroCommerce in Beta

Na de ‘break’ was er veel ruimte voor een OroCommerce demonstratie waarbij ook voor de eerste keer de ‘frontend’ getoond werd. OroCommerce heeft in een jaar tijd een geweldig prestatie geleverd door nu al met een bijna complete B2B oplossing te komen. Oro spreekt uit de GA versie (Orocommerce v1) klaar te hebben tegen het einde van dit jaar.

Paypal

Tijdens de presentatie van Paypal door Jason Smith wordt nogmaals duidelijk dat er groot wordt ingezet op B2B. Paypal zal standaard als eerste betaalmethode beschikbaar zijn in OroCommerce (andere betaalvormen kunnen uiteraard worden toegevoegd) . Hiermee Paypal hoopt naast B2C ook in B2B een belangrijke speler te worden. Hierbij is zeker ook mobile payments een belangrijk punt waarbij ze een enorme groei hebben gezien van 1% in 2010 naar 30% of PayPal transactions in 2015.

Afsluiting Oro Momentum 2016

Tot slot vertelde Appterra over hun partnership met Oro. Appterra verzorgt integraties  tussen verschillende systemen in de ‘supply chain’ en zal gaan zorgen dat OroCommerce met verschillende bekende systemen geïntegreerd kan worden.