Cavallaro Napoli Gebruiksvriendelijke en inspirerende responsive webshop

Cavallaro Napoli is een dynamisch en toonaangevend kleding label. De nadruk ligt op authenticiteit, stijl en kwaliteit. Cavallaro Napoli biedt mensen de luxe van Italiaanse stijl, met oog voor detail en bescheiden accenten.

Vandaag de dag is Cavallaro Napoli uitgegroeid tot een belangrijke speler in de Nederlandse modewereld, met 14 eigen brandstores en ruim 350 verkooppunten in 13 landen.

Een Jacket van het merk Cavallaro Napoli

Opdracht

Voor de ontwikkeling van een nieuwe webshop had Cavallaro Napoli drie duidelijke eisen waaraan deze moest voldoen:

  • Gebruiksvriendelijk – optimaal gebruiksgemak voor de klant
  • Inspirerend – inspireren in de Italiaanse stijl
  • Responsive – Een aantrekkelijke webshop op verschillende devices.
Shop the look

Optimale 'customer experience'

‘Een goed begin is het halve werk’, zeker in het geval van Cavallaro Napoli. Om aan de gestelde eisen te voldoen is er veel tijd gestopt in het uitdenken van het concept.

In de webshop zijn diverse slimme oplossingen opgenomen om de klant te helpen bij het doen van aankopen.

Toegankelijke storelocator: de dichtstbijzijnde winkel wordt in een mum van tijd gevonden.
Winkelwagen: de winkelwagen komt de pagina 'inrijden'. Hierbij ziet de klant direct welke voordelen winkelen bij Cavallaro biedt zoals gratis retourneren en achteraf betalen, punten die de klant over de streep trekken om de aankoop te doen.

Uitstraling

Nieuw in de webshop van Cavallaro-Napoli is het de ‘shop-by-look’ functionaliteit. Met deze ‘shop-the-look’ wordt de klant diverse kledingcombinaties getoond, welke vervolgens aangeschaft kunnen worden.

Door in de webshop gebruik te maken van grote productafbeeldingen en uitgebreide productomschrijvingen wordt de klant meegenomen in de kwaliteit en het oog voor detail van Cavallaro.

Voor deze shop is een koppeling gemaakt met CB Fashion en kassasysteem Mplus.

De webshop van Cavallaro Napoli geopend op een reeks verschillende apparaten