Halfords Omnichannel verkoop, actuele voorraad status: 50 winkels, 1 webshop

Halfords is een landelijke winkelketen met meer dan 50 filialen door heel Nederland. Bij Halfords kan je terecht voor alles op het gebied van auto en fiets. Duizenden producten voor elke leeftijdscategorie zoals kinderzitjes, (elektrische) fietsen, fietsaccessoires, vrijetijdsproducten, auto accessoires maar ook scootmobielen en mobiliteitsproducten. Daarnaast hebben alle winkels een werkplaats waar elke fiets reparatie snel kan worden uitgevoerd.

Bekijk webshops

Een fiets die bij Halfords te koop is

Opdracht

Bij de doorstart van Halfords eind 2014, ontstond de wens naar een omni-channel platform. Hierbij moesten alle winkels én de webshop als één formule neergezet worden. Hierbij golden de volgende kernpunten:

  • Koppelingen tussen 52 winkels en de corresponderende voorraad.
  • Omni-channel: geen verschil bij aankoop, verkoop, service, retouren, klachten, advies met de fysieke winkels en vice versa.
  • Een optimale gebruikservaring.
Medewerker houdt een tablet vast waarop de webshop van Halfords zichtbaar is

Oplossing

In onze omni-channel oplossing zijn alle winkels van de keten aangesloten op de webshop. Bestellingen kunnen thuis bezorgd worden maar zijn ook in de winkel af te halen. Ook kunnen producten in de winkel geretourneerd worden.

Halfords heeft geen centraal magazijn wat betekent dat alle bestellingen vanuit de winkels geleverd worden.

Halfords: Actuele voorraad

Er is een logica ontwikkeld waarbij de order toegewezen wordt aan het filiaal dat de meeste producten van de bestelling beschikbaar heeft en die het dichtste bij de klant is. Het is voor de klant mogelijk om een afhaalpunt te kiezen waarbij direct te zien is of de desbetreffende winkel het product op voorraad heeft.

Dit is alles is gerealiseerd binnen een zeer gebruiksvriendelijke en responsive omgeving.

De webshop van Halfords geopend op een reeks verschillende apparaten