Keesing Online met 5 merken in 5 landen op 1 platform

Puzzelen is al decennia lang de favoriete bezigheid van velen; puzzels zoals sudoku's, Zweedse puzzels en kruiswoordraadsels zijn ongekend populair. Wist je bijvoorbeeld al dat 65% van de Nederlandse bevolking boven de 15 jaar puzzelt? De Keesing Media Group, onderdeel van TMG, speelt hierop in door meer dan 500 verschillende puzzelbladen aan te bieden in heel Europa. Dit doen ze onder verschillende merken zoals onder andere: Denksport, Sport Cérébral en Megastar. Naast het aanbieden van deze titels via kiosken, boekhandels en supermarkten, was er ook in toenemende mate behoefte aan een online verkoopkanaal.

Een denksport puzzelboekje van producent Keesing

Opdracht

De wens van Keesing bestond uit meerdere onderdelen:

  • De mogelijkheid om meerdere merken/landen in één omgeving te beheren
  • Het faciliteren van losse editie én abonnement verkoop
  • Een integratie met Microsoft Dynamics NAV

Oplossing

Het Magento Enterprise platform is het vertrekpunt waarop de shops voor Denksport (Nederland en België), Sportcerebral (België en Frankrijk), Megastar (Frankrijk) en Tankesport (Denemarken) zijn gerealiseerd. In de komende periode zal het platform verder worden uitgebreid met nieuwe merken en landen. In één en hetzelfde platform kan door een flexibele en schaalbare oplossing - meertaligheid, meerdere landen, meerdere merken én meerdere valuta aangeboden worden.

Het webshop platform is volledig geïntegreerd met het Microsoft Dynamics NAV

De webshop van Keesing geopend op een reeks verschillende apparaten