OroCRMGrip op klanten

CRM staat voor Customer Relationship Management -oftewel klantrelatiebeheer. Een CRM wordt gebruikt om (klant)relaties te optimaliseren. In een CRM worden alle klantgegevens en interacties met klanten bewaard.

Het doel van iedere ondernemer is om klantenbinding en inkomsten op de lange termijn te verhogen. Veel winkeliers worden echter geconfronteerd met het feit dat het lastig is om individuele interacties en aankoopbeslissingen van klanten te volgen. Een CRM-systeem kan u helpen om uw klanten beter te begrijpen zodat hierop ingespeeld kan worden. Relevante informatie over de klant zal op de lange termijn zorgen voor meer klantenbinding en meer reguliere aankopen.

Een gestileerde versie van het OroCRM logo

OroCRM is een zeer flexibele, open-source CRM applicatie. Het bevat unieke elementen om online retailers, multichannel bedrijven en traditionele B2B bedrijven bij elke interactie te ondersteunen. Het stelt je in staat om sales- en marketinginspanningen te personaliseren en tegelijkertijd alle communicatie centraal te houden. De mogelijkheden binnen het web gebaseerde platform zijn afgestemd op de behoeften van marketing en sales afdelingen.

Het is zeer gebruiksvriendelijk; alle informatie is te bereiken vanaf één centraal dashboard. Verschillende marketing tools helpen bij de selectie van specifieke doelgroepen voor individuele multichannel-campagnes. Bovendien is Oro CRM makkelijk te integreren in bestaande systemen. Het systeem is ontwikkelend door Magento oprichters Yoav Kutner en Jary Cartner.

Iets voor jou?

De kracht van OroCRM zit in de volgende elementen:

  • Een 360° overzicht van de klant
    Leer klanten tot in detail kennen op basis van alle klant interacties. Van webshop of fysieke winkel tot Marktplaats en Amazon – OroCRM geeft een omni-channel overzicht van de klant.
  • Account Management
    Alle klant accounts kunnen vanuit één omgeving beheerd worden.
  • Klant segmentatie
    OroCRM biedt tools waarmee je op basis van alle klantgegevens, efficiënt klantsegmenten kan inrichten. Hierdoor kunnen op basis van verschillende criteria, gerichte marketing campagnes gelanceerd worden.
  • Email Marketing
    OroCRM kan geïntegreerd worden met email marketing applicaties voor het versturen van gepersonaliseerde email campagnes.
  • Verlaten winkelwagens
    Alle informatie over de aankoopgeschiedenis en verlaten winkelwagens op één plaats. Hierdoor kan er een gepersonaliseerde actie op de klant uitgezet worden, waarbij de klant aangezet wordt tot het afronden van zijn aankoop.
  • Rapportage tool
    OroCRM heeft de mogelijkheid om flexibel rapportages te maken, waarmee je een volledig inzicht krijgt in de doelgroep.

Meer lezen over de mogelijkheden?