Vorige week bracht Amerikaans onderzoeksbureau Gartner het jaarlijkse “Magic Quadrant” rapport uit. In dit rapport worden verschillende aanbieders van e-commerce software met elkaar vergeleken. Er is een speciale sectie voor B2B software, en providers die zowel B2C and B2B commerce oplossingen aanbieden. Ook onze partner OroCommerce werd in het rapport opgenomen, en dat leverde een fantastisch resultaat op.

Banner voor het Gartner onderzoek waarin Oro #1 werd

OroCommerce: #1 voor B2B e-commerce

Gartner benoemd OroCommerce in het rapport tot het beste platform voor B2B e-commerce. OroCommerce scoort hoog omdat het, in tegenstelling tot andere platformen, het enige platform is dat specifiek voor B2B is gebouwd. Hierdoor biedt het standaard veel B2B functionaliteit. Zo benoemd Gartner bijvoorbeeld de meerwaarde van de workflow managementtool, prijs- en promotie engine, op rol gebaseerde toegang, gemakkelijk catalogusbeheer en ondersteuning voor complexe producten.

OroCommerce heeft de hoogste score voor B2B

 

Daarnaast ziet Gartner ook potentie om OroCommerce buiten klassieke B2B projecten in te zetten, bijvoorbeeld in Business-to-Business-to-Consumer (B2B2C) en Business-to-Employee (B2E) en Direct-to-Consumer (D2C).

Meer weten over dit rapport, of het hele rapport lezen? Je kun het hier downloaden.

Aan de slag met OroCommerce

Madia is partner van OroCommerce, we helpen je graag verder met jouw B2B e-commerce vraagstuk. We denken graag met je mee over jouw B2B webshop, B2B strategie, integraties, conversie optimalisatie en UX/UI design. Neem vrijblijven contact met ons op voor meer informatie.