Deze week publiceerde het Amerikaanse onderzoeksbureau IDC een nieuwe whitepaper. Hierin wordt, aan de hand van feedback van honderden B2B-bedrijven, aandacht besteed aan typische uitdagingen in de digitalisering van B2B verkoopprocessen. Er worden ‘best practices’ uiteengezet die in B2B platformen zorgen voor goede, toekomstbestendige (e-)commerce implementaties. Om een voorbeeld te geven van een goed B2B platform worden de functionaliteiten van OroCommerce onder de loep gelegd.

Titel: Overcoming B2B digital Commerce Complexity by IDC

De whitepaper in het kort:

  • B2C vs. B2B: B2C e-commerce heeft B2B sterk beïnvloed. Toch zijn er fundamentele verschillen tussen de twee. Leer de verschillen in online verkoop tussen B2C en B2B.

 

  • Must-have B2B functionaliteit: Hoewel B2B-functies zoals een aanpasbare catalogus, meerdere prijslijsten en bedrijfsaccounts onmisbaar zijn, bestaan er veel meer gespecialiseerde functies die een succesvolle B2B omgeving mogelijk maken.

 

  • Uitdagingen: Hoe krijg je offline klanten zo ver om online te gaan kopen? En hoe krijg je jouw team zover om nieuwe digitale initiatieven te omarmen en ondersteunen? Lees alles over de uitdagingen waarmee B2B-bedrijven worden geconfronteerd bij het implementeren van digitale oplossingen.

 

  • Trends: B2B (e-)commerce wordt sterk beïnvloed door andere technologische en sociale trends. Lees in de whitepaper welke trends op dit moment zichtbaar zijn in B2B (e-)commerce.

 

  • Case Study: Ontdek hoe een grote distributeur digitale transformatie inzette en welke bedrijfsgroei daaruit voortvloeide.

 

  • Toekomstbestendige platformen: De keuze voor een toekomstbestendig B2B platform is cruciaal voor succes op lange termijn. Lees de whitepaper om inzicht te krijgen in hoe IDC OroCommerce ziet als toekomstbestendig B2B platform.

Download de IDC whitepaper

Download de whitepaper via de website van OroCommerce.