E-commerce platform Magento is voor 1,68 miljard verkocht aan Adobe. Het platform zal een onderdeel worden van de Experience cloud.

Door de aankoop breidt het bedrijf achter de bekende grafische software (zoals Photoshop en Indesign) haar dienstverlening in e-commerce uit. Magento is de eerste e-commerce oplossing die Adobe koopt, hiervoor concentreede het bedrijf zich voornamelijk op marketingoplossingen. Met de overname hoopt Magento sneller nieuwe features te kunnen ontwikkelen en te profiteren van Adobe’s expertise op het gebied van cloudoplossingen.

Voor webshops die draaien op Magento lijken er vooralsnog geen grote gevolgen te zijn. Verwacht wordt dat het mogelijk zal worden om Magento webshops uit te breiden met Adobe functionaliteiten. “Met de toevoeging van de Magento Commerce Cloud kan ecommerce naadloos worden geïntegreerd in Adobe Experience Cloud, waarmee een enkel platform wordt aangeboden dat wereldwijd zowel B2B- als B2C-klanten dient”, aldus Shantanu Narayen, CEO van Adobe Systems.

Beide bedrijven verwachten dat de overname voor begin september klaar is.

Meer weten? Lees de aankondiging van Adbobe.