OroCommerce 4.1

 

Vorige week werd OroCommerce 4.1 gelanceerd. Deze nieuwe versie zit vol met krachtige mogelijkheden, waardoor OroCommerce nóg breder inzetbaar is geworden. Er is gewerkt aan verbeteringen in de navigatie en het dashboard. Ook is er speciale nadruk gelegd op B2C eCommerce. Tot slot is er een Content Management Systeem toegevoegd dat nieuwe mogelijkheden biedt tot het beheren van content. In dit blog artikel duiken we er dieper op in!

Analytics, Navigatie & Data Management

Google Tag Manager en Google Analytics Enhanced eCommerce

Een eerste update is gekomen in de mogelijkheid om Google Tag Manager gemakkelijk in te kunnen zetten. Ontdek de customer journey door meer te weten te komen over productweergaven, paginaweergaven, klikken, wijzigingen in het winkelmandje, en meer.

Door de Tag Manager kan in OroCommerce 4.1 ook de “Enhanced eCommerce” gebruikt worden. Zo kunnen rapporten binnen Google Analytics rapporten aangevuld worden met meer gedetailleerde informatie.

De extensie voor Tag Manager is gratis beschikbaar op de OroCommerce marktplaats.

enhanced ecommerce analytics

OroCommerce 4.1: data exporteren

In vorige versies van OroCommerce was het soms lastig om informatie te exporteren en importeren.

In 4.1 is het mogelijk om bepaalde gegevens te filteren en exporteren. Zo wordt het bijvoorbeeld gemakkelijk om snelle updates te maken naar het ERP systeem. Daarnaast is ook de import functionaliteit verbeterd. In 4.1 kunnen meerdere gegevens in één keer geïmporteerd worden. Hierbij wordt de informatie automatisch bijgewerkt.

orocommerce 4.1 lts export filtered products

Log in via een klanten account

Wanneer klanten vragen stellen over handelingen binnen hun account, is het soms lastig om te volgen wat een klant precies bedoeld. In OroCommerce 4.1 LTS is het mogelijk om in te loggen onder het account van de klant in de front-end van de winkel. Customer service teamleden met de juiste machtigingen kunnen eenvoudig de knop ‘Aanmelden als klant’ gebruiken en de gewenste gebruiker selecteren.

OroCommerce 4.1 CMS Mogelijkheden

Een nieuwe, krachtige WYSIWYG editor

Een veel gevraagde functionaliteit binnen OroCommerce was de mogelijkheid tot meer uitgebreid content beheer. Daarom introduceert OroCommerce 4.1 een nieuwe content manager. Door middel van “drag-and-drop” widgets is het mogelijk om content toe te voegen. Denk hierbij aan teksten, afbeeldingen, videos, actieknoppen en meer.

orocommerce 4.1 release wysiwyg

Draft en Publicatie workflows

In de CMS is het ook mogelijk om concepten op te slaan en samen te werken aan een document voordat deze gepubliceerd wordt. Maak bijvoorbeeld meerdere concepten van een bepaalde pagina en wijs verschillende rollen toe die verantwoordelijk zijn voor elke fase van het concept. Content editors kunnen bijvoorbeeld de mogelijkheid krijgen om alleen concepten op te slaan; content managers kunnen ze goedkeuren; terwijl content beheerders verantwoordelijk kunnen zijn voor het publiceren van eventuele wijzigingen.

storefront related products widgets

Start een B2C webshop met OroCommerce 4.1

Hoewel OroCommerce is gemaakt voor B2B, kan het voorkomen dat er ook B2C shop wordt gestart (bijvoorbeeld wanneer er naast de B2B shop ook een B2C shop is). Daarom heeft OroCommerce nu een functionaliteit om de webshop snel te configureren voor B2C. Bepaalde webshop onderdelen worden gewijzigd om beter bij B2C-verkopen aan te sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan traditionele winkelwagentjes, in plaats van B2B bestelformulieren.

De B2C functie werkt ook voor bestaande B2B webshops. Via een handige knop in de instellingen is dit binnen een paar stappen geregeld!

configure b2c ecommerce site feature

Probeer OroCommerce 4.1!

OroCommerce 4.1 zelf uitproberen? Dat kan! Via de demo site heb je toegang tot verschillende setups waarin je OroCommerce kan ontdekken. Natuurlijk laten we je ook graag zelf zien wat de mogelijkheden zijn voor jouw webshop. Neem daarvoor gerust contact met ons op.

OroVibe 18 Maart 2020 – Parijs

Geïnteresseerd in de mogelijkheden van OroCommerce, of meer leren over het B2B landschap? Dat kan tijdens het OroVibe evenement in Parijs op 18 maart 2020. Aanmelden is gratis.