Het is januari: de maand waarin onze partner OroCommerce een nieuwe versie van hun B2B e-commerce software publiceert. OroCommerce 5.0 is uit! Deze versie biedt nieuwe en verbeterde functies om de klantervaring in de storefront te verbeteren en de productiviteit en prestaties in de backend te verhogen.

Wat is er nieuw in OroCommerce 5.0?

De 5.0 release draait qua functionaliteit voornamelijk om het bieden van de best mogelijke aankoopervaringen aan B2B-klanten. Daarnaast zijn er voor back-office medewerkers in deze versie meer productiviteitstools en integratiemogelijkheden dan ooit. En ook de stabiliteit, schaalbaarheid en veiligheid van de tech stack zijn geüpgraded.

Verbeterde klantervaringen: snelheid en prestaties

Door een grote performanceboost aan de storefront assets en een verbeterde server responsetijd, lopen kopers nooit meer vast. Productlijsten en orderlijksten kunnen nu zonder problemen honderden of duizenden items bevatten.

Sneller afbeeldingen van hoge kwaliteit laden

OroCommerce ondersteunt nu standaard de WebP-afbeeldingsindeling. Afbeeldingen van JPEG-kwaliteit worden in een fractie van de tijd geladen. Afbeeldingen worden geladen op basis van de browser van de gebruiker.

Volledig toegankelijk voor alle gebruikers

OroCommerce 5.0 voldoet volledig aan de WCAG- en ADA-vereisten. Voor klanten en medewerkers met visuele en fysieke beperkingen zijn nieuwe schermelementen toegevoegd, zoals het automatisch aanvullen van zoekopdrachten, duidelijke bijschriften, een optie voor grotere tekst en toetsenbord-geoptimaliseerde navigatie.

Opgeslagen zoekopdrachten en meldingen

Klanten kunnen hun zoekopdrachten nu opslaan. Het is mogelijk een te melding krijgen wanneer er nieuwe gerelateerde producten zijn, of wanneer de voorraadstatus verandert. Het is een slimme manier om herhaalaankopen te stimuleren en om gemiddelde bestelwaarden te verhogen.

Zoekopdrachten beheren met gewogen attributen

Bepaal de volgorde van producten in zoekresultaten met gewogen attributen. Geef bijvoorbeeld voorrang aan producten met specifieke attributen zoals aanbiedingen, de voorraadstatus of hoge beoordelingen van gebruikers.

RTL-taalondersteuning (right-to-left)

OroCommerce 5.0 ondersteunt de mogelijkheid om content van rechts naar links te publiceren (backend en frontend). Dit is bijvoorbeeld voor talen zoal Hebreeuws, Farsi, Arabisch, Pashto, en Urdu.

Microsoft Office 365-integratie

Volledige integratie met Microsoft Office 365 zorgt ervoor dat teamleden minder vaak hoeven te schakelen tussen vensters. Synchroniseer contactpersonen, agenda’s, taken en e-mails en houdt inzicht in Office 365 zonder de Oro-interface te verlaten.

OroCommerce 5.0: up-to-date tech stack

Er zijn steeds updates die ervoor zorgen dat de technologie waarop OroCommerce gebaseerd is toekomst bestendig is. In de nieuwe versie OroCommerce 5.0 is daarom de gehele tech stack geupdate:

  • Symfony 5.4 LTS
  • PHP 8.x beveiligingsrelease
  • PostgreSQL 13 / MySQL 8
  • ElasticSearch 8
  • NodeJS 16
  • Redis 6
  • MongoDB 4.4

Talrijke API-verbeteringen

API’s zorgen ervoor dat andere systemen (zoals een PIM/ERP/DOP/WMS etc), gemakkelijk geintegreerd kunnen worden. Door de API in de nieuwe release verder te verbeteren is het nu gemakkelijker om headless, composable, of unified commerce strategieën te implementeren.

Live demo OroCommerce 5.0

Neem een kijkje in OroCommerce 5.0 tijdens de aankomende live demo met Oro’s leadership team.

Wat: Webinar OroCommerce 5.0

Wanneer: Donderdag 3 maart, 17:00

Schijf je hier in.

Aan de slag met OroCommerce?

Verbinding maken met klanten, het bieden van gepersonaliseerde ervaringen en het verhogen van de omzet met OroCommerce 5.0 nog eenvoudiger geworden. We laten je er graag meer van zien! Neem contact met ons op voor meer informatie.