Imagine 2016 – Magento – Las Vegas | Dag 2

De tweede dag van Imagine 2016 begint met een keynote van Mark Lavelle. Hij trapt af met de boodschap dat Magento de missie heeft niet enkel een “store-front” te zijn, maar een platform voor e-commerce.

Magento Commerce Order Management

Michael Sonier, Senior Director of Omnichannel zet dit kracht bij en vertelt meer over Magento Commerce Order Management (MCOM).

De winkel beleving verandert, klanten komen meer en meer in aanraking met verschillende zogenaamde ’touchpoints’ van waaruit omzet gemaakt wordt. Het is aan de winkelier deze zo goed mogelijk te beheersen.

Vervolgens is het tijd voor Paul Boisvert, VP of Product Management van Magento. Paul herhaalt de, in zijn ogen belangrijkste, onderdelen van het nieuwe Magento 2 platform;

  • Open en flexibel
  • Aanpasbaarheid aan business
  • Schaalbaar en snel

Verder kijkt Paul vooruit naar Magento 2.1 en andere features op de roadmap van Magento 2.

Magento 2.1

Paul geeft aan dat versie 2.1 in Juni beschikbaar komt en zal worden uitgebreid met onder andere de volgende nieuwe functionaliteit:

  • Staging en Preview. Previews van gewijzigde producten, categoriën, content, promoties, prijzen en design. De mogelijkheid om updates op basis van datum en campagnes te bekijken. Updates kunnen automatisch in productie gemanaged worden vanuit de Magento admin.
  • Elasticsearch. Verbetering van de zoekresultaten. Er kan een beter aankoop gevoel gegeven worden door middel van achtergrond re-indexing en horizontaal schalen.

Magento 2 roadmap

Andere functionaliteit die gepland staat voor 2016 is:

  • Enterprise B2B Module. Account beheer met permissies, klant catalogus, klant prijzen, offertes herhaal aankopen.
  • Enhanced CMS
  • Nieuwe promotie types.
  • Uitgebreide reportages en analyses

Paul sluit af met de boodschap dat Magento gecommitteerd is ieder jaar een grote release uit te brengen, waarmee het Magento 2 platform dus verder wordt uitgebreid.

Magento imagine 2016 afsluiting

Na keynote 3 volgen Breakout sessies 6 en 7 waaronder de volgende onderwerpen:

  • Unlock the Full Potential of Your Magento Store Data
  • Mastering Omnichannel Retailing
  • Today’s Buyer Journey: The Good, the Bad & the Ugly
  • Integrate Magento, ERP, POS and CRM for Omnichannel Success

Na deze laatste breakout sessies komt Imagine 2016 tot een einde.
Een overzicht van alle breakout sessies inclusief de presentaties kan worden gevonden op Agenda van Imagine 2016