Hoe eCommerce ervaringen creërt die opvallen in een drukke omgeving

eCommerce klantervaring: Kijken door de ogen van je klant is essentieel voor het opbouwen van een duurzame relatie – vooral omdat hun verwachtingen, technologie en mogelijkheden zich razendsnel blijven ontwikkelen.

Vandaag de dag winkelen meer dan 263 miljoen Amerikaanse consumenten online – dat is zo’n 80% van de bevolking. Dat aantal zal naar verwachting stijgen tot 291,2 miljoen in 2025.

Zwaargewichten als Amazon, Uber en AirBnB hebben de lat hoog gelegd door gepersonaliseerde ervaringen te bieden. Om sterke klantrelaties op te bouwen, moeten merken laten zien dat ze de klant op een persoonlijk niveau begrijpen.

Als klanten hun aankoopreis online beginnen, maken ze gebruik van verschillende digitale contactpunten zoals websites, content, sociale media en online evenementen.

Door de juiste strategieën te implementeren en de juiste tools te gebruiken, kun je de algehele klantervaring beheersen, jezelf onderscheiden van de concurrentie en terugkerende klanten stimuleren.

In dit artikel leggen we alles uit wat je moet weten over eCommerce klantervaring, beschrijven we hoe je deze kunt verbeteren en hoe je de resultaten kunt meten. We geven ook een praktijkvoorbeeld van hoe een distributeur een voorbeeldige klantervaring heeft ontwikkeld, zijn bedrijf toekomstbestendig heeft gemaakt en voor klanttevredenheid heeft gezorgd.

Wat is e-commerce klantervaring?

De customer digital commerce experience omvat de indrukken en interacties van klanten met een merk via marketing, verkoop en klantenservicepunten. Dit omvat alles van het ontdekken van je merk tot het ontvangen van het product, en ondersteuning en interacties na de verkoop.

Zorgen voor een naadloze en bevredigende aankoopervaring is niet eenvoudig. Klanten hebben hoge verwachtingen en zijn steeds selectiever in hun aankoopbeslissingen. Ondanks de technologische vooruitgang hebben veel bedrijven nog steeds moeite om hun klanten een bevredigende eCommerce ervaring te bieden.

Uit een recent onderzoek van Propel Software blijkt dat 54% van alle consumenten al na één slechte ervaring zou stoppen met het gebruiken van een merk. Millennials – die een groeiende meerderheid van B2C- en B2B-kopers vormen – zijn met 57% nog waarschijnlijker om dit te doen.

Om voorop te blijven lopen, moeten merken voortdurend de behoeften en voorkeuren van de klant voor blijven en actie ondernemen om de eCommerce ervaring te verbeteren. Het verbeteren van de klantervaring is een voortdurende, bedrijfsbrede inspanning die zelfs transformatieve veranderingen kan vereisen voor bedrijven die de klantervaring in het verleden hebben verwaarloosd.

Het verschil tussen eCommerce klantervaring en gebruikerservaring

Als iemand het heeft over e-commerce klantervaring, waar denken ze dan aan? Ten eerste is er de gebruikerservaring (UX). Dit verwijst naar hoe gebruikers omgaan met een product of dienst. UX richt zich op het gebruiksvriendelijk maken van een product en het effectief helpen van gebruikers om hun doelen te bereiken. Zelfs bij geautomatiseerde producten is de gebruikerservaring gericht op menselijke interacties met het product.

Dit is compleet anders dan de eCommerce gebruikerservaring (ECX). De eCommerce ervaring is het deel van de klantervaring dat plaatsvindt wanneer de aankoop online is gedaan. In wezen is ECX gericht op het hele traject van de aankoop van een product of dienst, terwijl UX zich meer bezighoudt met de bruikbaarheid van het product en de ondersteuning en service die wordt geboden nadat het product is geleverd.

Facetten van UX zijn onder andere:

  • Bruikbaarheid. Dit betekent dat het product gemakkelijk te gebruiken moet zijn, zodat klanten kunnen bereiken wat ze willen doen. Het moet intuïtief zijn en cognitieve overbelasting vermijden.
  • Ontwerp. Dit verwijst naar het ontwerp van het product. Zijn onderdelen gemakkelijk toegankelijk en zijn ze leesbaar gelabeld? Kan de gebruiker de functie van het product begrijpen? Met een goed ontwerp smelten bruikbaarheid en functionaliteit samen tot één geheel.
  • Prestaties en betaalbaarheid. Bij het ontwerpen van producten is het belangrijk om de componenten in de gaten te houden. De kosten van onderdelen zijn een drijvende kracht achter de prijs van een product en je moet je doelmarkt in gedachten houden. Het moet ook voldoen aan de verwachtingen van de gebruiker op het gebied van duurzaamheid en prestaties.

Als een product een uitzonderlijke gebruikerservaring biedt, is het goed ontworpen, gebruiksvriendelijk, ergonomisch, een lust voor het oog en voorziet het in een behoefte van de klant. Het is gemakkelijk te onderhouden en betrouwbaar.

Aan de andere kant richt ECX zich op de digitale koopervaring. Dit omvat:

  • Navigatie en zoeken. Menu’s en zoekopdrachten moeten het klanten gemakkelijk maken om te vinden wat ze zoeken.
  • Productinformatie. Klanten willen vertrouwen hebben in hun aankopen, dus gedetailleerde kenmerken, beschrijvingen, specificaties en beoordelingen informeren beter bij aankoopbeslissingen.
  • Aanbevelingen. Iedereen houdt van een goede deal, dus het aanbieden van loyaliteitsprogramma’s, beloningen, kortingen en promoties stimuleert herhalingsaankopen en bouwt klantentrouw op.
  • Levering en verzending. Na het bestellen moeten klanten gemakkelijk hun zendingen kunnen volgen. Veel klanten verwachten dat ze hun bestelling via selfservice kunnen volgen, zodat ze hun bestelling op de voet kunnen volgen.

Zowel UX als ECX zijn cruciaal voor een succesvol online bedrijf. Als het eerste klanten ervan weerhoudt een aankoop te doen, zal het tweede twijfels oproepen over het voltooien van de aankoop. Succesvolle bedrijven geven prioriteit aan beide en optimaliseren ze.

Het creëren van effectieve e-commerce klantervaringen zou een continu proces moeten zijn waarbij het hele bedrijf betrokken is en kan zelfs transformerend zijn voor bedrijven die de klantervaring in het verleden hebben verwaarloosd.

Onderdelen van de e-commerce klantervaring

Ongeacht de branche doorlopen klanten doorgaans een vergelijkbare online ervaring. Als eCommerce verkoper is het belangrijk om de verschillende onderdelen te begrijpen die samen de totale eCommerce klantervaring vormen.

Je merk of product ontdekken

De digital commerce klantervaring begint wanneer iemand je merk ontdekt – wat meestal gebeurt op digitale kanalen.

Volgens onderzoek uitgevoerd door GWI zijn digitale kanalen goed voor zeven van de tien manieren waarop klanten nieuwe producten ontdekken. Daarna gaan klanten massaal naar digitale kanalen voor verder onderzoek.

Hier zijn enkele manieren waarop klanten je online vinden:

  • Zoekmachine. De meeste kopers beginnen hun onderzoek met een Google-zoekopdracht. Als je hen wilt bereiken, moet je merk in de zoekresultaten verschijnen. Investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO) is cruciaal om dit doel te bereiken.
  • Pay-per-click (PPC): Naast organisch zoeken kunnen PPC-advertenties ook een effectieve manier zijn om potentiële klanten te bereiken die actief op zoek zijn.
  • Sociale media: Aangezien sociale media de belangrijkste manier zijn waarop Gen Z’s en millennials merken onderzoeken, is een aanwezigheid op sociale media essentieel voor merkbekendheid en klantenbetrokkenheid.
  • Video: Video is een steeds populairdere manier om inhoud te leveren en kan worden gebruikt voor marketing, educatie en zelfs voor het oplossen van ondersteuningsproblemen.
  • Blog: Een regelmatig bijgewerkte bedrijfsblog moet uw branche-expertise aantonen en vertrouwen wekken bij potentiële klanten.
  • Whitepapers: Whitepapers en long-form gated content gericht op een specifiek onderwerp zullen lezers boeien terwijl ze e-mails verzamelen voor verdere marketinginspanningen.
  • E-mail: Hoewel het een van de oudste online marketingkanalen is, is e-mail nog steeds een van de meest effectieve kanalen om kopers te bereiken. Personaliserings- en automatiseringstools maken het eenvoudig om aangepaste aanbiedingen en berichten naar je klanten te sturen.
  • Webinars en evenementen: Webinars zijn een geweldige manier om je expertise te laten zien en een gericht publiek aan te trekken. Het is ook een krachtige manier om samen te werken met andere merken.

Door de waarde van je merk duidelijk te communiceren, zelfs aan diegenen die misschien slechts een oppervlakkige interesse hebben, vergroot je de kans dat ze verder betrokken raken.

Zoek- en navigatie-ervaring

Meer dan 4,5 miljard mensen wereldwijd gaan naar het internet om antwoord te krijgen op hun vragen – en maar liefst 87% van de shoppers begint zijn zoektocht naar een product online.

Opnieuw hebben techgiganten Google en Amazon de lat hoog gelegd voor wat gebruikers verwachten van een zoekbalk. Als je website geen goede zoekervaring en relevante resultaten biedt, zullen potentiële klanten ergens anders heen gaan.

Een volledig functionele zoekfunctie is essentieel. Bezoekers moeten gemakkelijk de producten, content of informatie vinden die ze nodig hebben. En met AI-gebaseerde eCommerce integraties kun je zelfs real-time zoeksuggesties geven om hun zoekinspanningen te verbeteren.

Een andere manier waarop klanten zoeken is door door categorieën en subcategorieën te navigeren. Door gerelateerde producten te groeperen en ze eenvoudig te bekijken en te vergelijken, maak je het kopers gemakkelijker om precies te vinden wat ze nodig hebben.

En naarmate de technologie zich blijft ontwikkelen, verwachten klanten nog meer personalisering in hun online winkelervaring. Daarom is het cruciaal om de juiste websitearchitectuur en -structuur te hebben die grote zoekladingen ondersteunt en gebruikers in staat stelt om gemakkelijk door uw site te navigeren.

Met de juiste zoek-, navigatie- en categorisatietools kunt u elk deel van uw site toegankelijk en gebruiksvriendelijk maken.

Volledige productinformatie vinden

Als online verkoper kunnen klanten je producten niet voelen of ruiken, maar de klantervaring moet elk ander zintuig aanspreken. Hun digitale ervaring moet alle productinformatie bevatten die ze nodig hebben, ongeacht waar ze zijn of welk apparaat ze gebruiken.

Hier zijn enkele manieren om te zorgen voor een geweldige ervaring met productinformatie:\

  • Productgegevens en specificaties. Het is essentieel om productinformatie op één plek te organiseren, zodat je klanten de meest nauwkeurige en actuele informatie kunt bieden en conflicterende productgegevens kunt elimineren.
  • Taxonomie en relaties. Structureer productcategorieën en labels zodat het gemakkelijk is om wijzigingen aan te brengen als dat nodig is, en organiseer producten op een manier die logisch is voor klanten.
  • Beheer van digitale middelen. Voorzie klanten van multimedia, video, handleidingen en alles wat hen helpt om weloverwogen beslissingen te nemen.
  • Kanaalspecifieke gegevens. Klanten kopen tegenwoordig via meerdere kanalen, van Amazon-winkels tot andere marktplaatsen en websites. Gegevens moeten worden gestructureerd op basis van het kanaal.
  • Gegevens van derden. Neem gegevens op van fabrikanten, partners of andere bronnen en verzamel beoordelingen om de klantervaring te verbeteren.
  • Prijsgegevens. Net als attributen en afhankelijkheden kunnen prijsgegevens voor B2B-producten complex zijn. Met gepersonaliseerd productbeheer krijgen klanten de juiste productprijzen.

Door uitgebreide en nauwkeurige productinformatie te bieden, zoals beschrijvingen, specificaties, afbeeldingen en beoordelingen, stelt u uw klanten in staat om weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen.

En met groeiende productcatalogi en toenemende bedrijfscomplexiteit zal het beheer van productinformatie alleen maar belangrijker worden voor het leveren van een uitzonderlijke eCommerce ervaring.

Betalen voor aankopen

Stel je dit scenario voor: je staat op het punt om online iets te kopen, maar dan realiseer je je dat je creditcard in een andere kamer ligt. Of u bent aan het afrekenen en moet uw gegevens meerdere keren invoeren tijdens het afrekenen. Deze situaties zijn voor sommige klanten een deal-breaker.

Daarom zijn nieuwe digitale betaalmethoden en digitale portemonnees zo populair bij frequente online kopers. Ze stellen klanten in staat om te betalen zonder hun gegevens opnieuw in te voeren, waardoor er geen frictie optreedt bij de aankoop.

Populaire opties zoals Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay en buy now pay later (BNPL) diensten zoals PayPal, Affirm en Klarna worden steeds populairder. Toen Apple in 2022 aankondigde de leenmarkt te betreden met een pay-later dienst, verstoorde het tegelijkertijd de BNPL en de banksector.

Mobiele portemonnees winnen ook aan populariteit omdat ze veiliger zijn dan fysieke credit- of debitcards. En door mobiele portemonnees te ondersteunen, verminderen verkopers van e-commerce de wrijving tijdens het afrekenproces.

Het is belangrijk om te onthouden dat klanten verwachten dat ze kunnen betalen met de methode van hun voorkeur, wat dat ook mag zijn. Als je niet de toonaangevende betaalopties aanbiedt, loop je het risico dat je potentiële omzet misloopt doordat je je winkelwagentje laat staan.

Orderverwerking en levering

De klanten van vandaag verwachten snelle leveringen. Volgens een onderzoek van Voxware verwacht 48% van de consumenten dat bestellingen binnen twee dagen aankomen, terwijl anderen bereid zijn iets langer te wachten. Slechts een klein deel staat te popelen om een week te wachten op hun producten.

Om aan de verwachtingen te voldoen, moeten e-commerce verkopers het fulfillmentproces voortdurend optimaliseren – om de klantervaring te verbeteren en tegelijkertijd waardevolle bronnen te behouden.

Eén oplossing is om het fulfilment uit te besteden aan externe logistieke dienstverleners (3PL). Dit kan bedrijven helpen om hun proces te stroomlijnen terwijl ze zich concentreren op groei en het verlagen van de kosten. Het gebruik van meerdere aanbieders wordt ook steeds populairder. Technologie stelt merken in staat om te profiteren van automatisering en monitoring, wat aanzienlijke controle biedt over uitbesteding.

Voorbereid zijn op regionale of internationale verstoringen kan ook de klantervaring aanzienlijk verbeteren. Hoe goed je bestellingen afhandelt, heeft invloed op je vermogen om klanten te behouden en terugkerende klanten te werven. Het maakt niet uit hoe soepel de aankoopervaring is, als je het product niet op tijd kunt leveren, zullen klanten niet opnieuw bestellen.

Productverpakking en retourzendingen

Zorgen dat klanten tevreden zijn na de aankoop is net zo belangrijk als zorgen dat ze tevreden zijn tijdens het aankoopproces.

Verpakking is een cruciaal element van de ervaring na de aankoop. Door de groeiende bezorgdheid over duurzaamheid worden klanten kritischer op overtollige verpakkingen. En zelfs als de klant tevreden is met zijn aankoop, is er nog steeds een kans dat hij het product wil terugsturen. In feite beschouwt 31% van de klanten het retourbeleid als de op twee na belangrijkste factor bij online aankopen.

Merken moeten klantenloyaliteit cultiveren door de retour- en omruilervaring te verbeteren en als iets positiefs neer te zetten. Dat is waar goede marketingcommunicatie echt een verschil maakt.

Met de juiste berichtgeving kunnen klanten worden gestimuleerd om hun ervaringen met retourneren te delen of artikelen af te geven zonder dat ze zelf hoeven in te pakken en te verzenden.

Het verbeteren van de retouropervaring biedt veel mogelijkheden om een positieve klantervaring te creëren en loyaliteit op te bouwen voor de toekomst.

Hoe je een geweldige e-commerce klantervaring creëert

Nu je een idee hebt van wat er komt kijken bij een winnende eCommerce ervaring, zijn hier enkele manieren om je ideeën in actie te brengen.

1. Kies een e-commerce platform dat uw klantervaring ondersteunt.

Het hart van uw e-commerce klantervaring wordt gevormd door de functionaliteit van uw e-commerce platform. Met deze software kunnen bedrijven een webwinkel maken en een klantervaring creëren. Of je nu een fabrikant, distributeur, marktplaatsbeheerder of franchisebedrijf bent, het is belangrijk om op zoek te gaan naar de mogelijkheden waarmee je de klantervaring kunt bieden die je wenst.

  • Complexe bedrijven hebben een eCommerce platform nodig dat complexe verkoopmodellen ondersteunt, zoals business-to-business (B2B), business-to-many (B2B2C, B2M) en multi-vendor selling. Dit stelt uw merk in staat om verkoopstrategieën af te stemmen op de behoeften van elk klantsegment.
  • Ondersteuning voor meerdere organisaties, meerdere rollen en klanthiërarchieën zijn ook essentieel voor het beheren van complexiteit en het leveren van geweldige klantervaringen. Deze functionaliteit maakt het voor bedrijven eenvoudiger om meerdere organisaties, rollen en klantgroepen binnen het platform te beheren.
  • Robuuste functies voor zoeken, catalogusbeheer en productaanpassing zorgen ervoor dat uw producten bij klanten terechtkomen. Maak producten vindbaar en geef kopers alle informatie die ze nodig hebben om een aankoopbeslissing te nemen.
  • Een workflow automation engine helpt je om je activiteiten te stroomlijnen en de efficiëntie te verbeteren. Door routinematige taken en workflows te automatiseren, kun je middelen inzetten om sterkere klantrelaties op te bouwen.
    Zoek naar flexibele implementatieopties die uw hosting- en beveiligingsvereisten ondersteunen en toch voldoen aan uw doelstellingen voor klantervaring.
  • Vergeet schaalbaarheid en prestaties niet. Klanten verwachten naadloze prestaties, zelfs in tijden van toegenomen verkeer en onverwachte onderbrekingen.
  • Eenvoudige aanpassing, integratie en uitbreidingen zijn essentieel. Na verloop van tijd wil je nieuwe functionaliteit toevoegen, integreren met andere systemen en applicaties en het e-commerce platform aanpassen aan je unieke vereisten.

2. Zoek naar mogelijkheden die voldoen aan de huidige verwachtingen van de klant.

De huidige concurrerende digitale omgeving vereist dat bedrijven voldoen aan de verwachtingen van klanten en deze zelfs overtreffen. Hier zijn de mogelijkheden die u moet overwegen bij het uitstippelen van uw eCommerce strategie:

  • Geweldige bruikbaarheid. Klanten komen terug naar een website die gemakkelijk te gebruiken is. Denk in een vroeg stadium na over uw websitenavigatie, zoekfunctie, berichtgeving en afrekenstromen. Maak de site niet alleen intuïtief, maar verbeter ook de eCommerce gebruikerservaring door laadtijden te minimaliseren, het zoeken op de site te optimaliseren en het afrekenproces te vereenvoudigen.
  • Personalisatie. Onderzoek manieren om browsegegevens en aankoopgeschiedenis te gebruiken om content en promoties af te stemmen op individuele klanten. Denk hierbij aan het aanbevelen van producten op basis van eerdere aankopen, het versturen van gepersonaliseerde e-mails en het aanbieden van gerichte promoties.
  • Transparantie. Eerlijkheid is het beste beleid, vooral als het gaat om voorraad, prijzen en afhandeling. Klanten willen immers weten of een product op voorraad is, wat de totale kosten zijn (inclusief verzendkosten en belastingen) en wanneer ze het kunnen verwachten.
  • Zelfbediening. Veel klanten willen hun bestellingen zelf beheren, zonder met een verkoper te hoeven praten. Merken kunnen dit vergemakkelijken door zelfbedieningsopties aan te bieden, zoals het volgen van bestellingen en eenvoudig nabestellen. Wijzigingen in bestellingen moeten direct worden geregistreerd om verwarring en vertragingen te voorkomen.
  • Content. eCommerce merken kunnen zich onderscheiden door content van hoge kwaliteit te bieden, zoals gidsen, vergelijkingen en datasheets. Betere inhoud helpt klanten geïnformeerde aankoopbeslissingen te nemen, verbetert SEO en kan ook verkeer naar de site leiden.
  •  

    Ondersteuning via meerdere kanalen. Tot slot is het belangrijk voor e-commerce merken om beschikbaar te zijn op meerdere kanalen, waaronder sociale media, marktplaatsen en mobiele apps. Dit maakt het makkelijker voor klanten om producten te vinden en te kopen, en kan ook de merkbekendheid en -loyaliteit verbeteren.

3. Zorg voor flexibiliteit om aan toekomstige verwachtingen van klanten te voldoen.

De toekomst is onbekend en de verwachtingen van klanten veranderen. Als je flexibiliteit nastreeft, behoud je het vermogen om te pivoteren, je aan te passen en je aan te passen aan veranderende omgevingen en verwachtingen. Hoe meer flexibiliteit je hebt, hoe beter je gepositioneerd bent voor succes op lange termijn.

  • Flexibiliteit om uit te breiden. In staat zijn om je productbasis en klantenbestand te laten groeien is niet genoeg. Je moet naar nieuwe kanalen kunnen overschakelen en met nieuwe bedrijfsmodellen kunnen experimenteren om aan de behoeften van je klanten te voldoen.
  • Behendige technologiestapel. Om dit niveau van flexibiliteit te ondersteunen, heb je een technologiestapelarchitectuur nodig die
  • flexibel en schaalbaar is. Door modulaire, cloudgebaseerde systemen te gebruiken die integreren met andere systemen, kun je je snel aanpassen aan veranderingen in de markt en experimenteren met nieuwe functies en functionaliteit.
  • Proactieve klantbetrokkenheid. Naarmate de verwachtingen van klanten stijgen, zullen ze weinig geduld hebben voor irrelevant marketingmateriaal, aanbiedingen en chatbots. Experimenteer en verbeter bij elk contactmoment om klanten maximale waarde te bieden.
  • Aanpasbare klantmeldingen. E-mails over achtergelaten winkelwagentjes en pop-ups met intentie om af te sluiten kunnen helpen voorkomen dat klanten uw site verlaten zonder een aankoop te doen. Dit kan bijzonder effectief zijn in combinatie met gepersonaliseerde aanbiedingen of incentives.
  • Zelfbediening van de volgende generatie. Met nieuwe selfservicemogelijkheden kunnen klanten elk probleem aanpakken, hoe complex ook. Gedetailleerde productinformatie, orderbeheer, realtime updates en goedkeuringen – klanten kunnen allemaal hun eigen vragen beantwoorden en de werkdruk voor uw teamleden verminderen.

Het succes meten van initiatieven op het gebied van klantervaring in e-commerce

Hoe weet je of initiatieven op het gebied van klantervaring succesvol zijn als je je inspanningen niet meet? Gelukkig zijn er verschillende manieren om te meten of je inspanningen vruchten afwerpen. Dit zijn onder andere de Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT) en Customer Effort Score (CES).

1. NPS

Deze metriek identificeert klanten die ofwel voorstanders ofwel tegenstanders zijn. Het is een eenvoudige en effectieve indicator voor de positieve of negatieve invloed van bestaande klanten op je toekomstige bedrijf.

De NPS wordt berekend door klanten te vragen om op een schaal van 0-10 aan te geven hoe waarschijnlijk het is dat ze je bedrijf zullen aanbevelen aan een vriend. Als de NPS in de loop der tijd wordt uitgevoerd, kunnen bedrijven het sentiment onder hun klanten meten, wat een goede indicator kan zijn voor hun algehele klantervaring.

2. CSAT

Als je wilt weten of klanten tevreden zijn met je bedrijf op een specifiek moment of tijdens een specifiek traject, start dan een CSAT-enquête.

Met behulp van meerdere vragen of slechts één vraag kun je je richten op specifieke elementen van de klantervaring, zoals de bestelervaring, verzendervaring of de kwaliteit van het product.

Klanten wordt gevraagd hun ervaring te beoordelen op basis van 1 en 10, waarbij 1 het minst tevreden en 10 het meest tevreden is.

3. CES

Deze metriek bepaalt hoe gemakkelijk of moeilijk het is om zaken te doen met je bedrijf. Het identificeert wrijvingspunten in de klantervaring die aankopen bemoeilijken.

De antwoorden worden geregistreerd op een schaal van 1 tot 5, waarbij 1 staat voor weinig moeite en 5 voor veel moeite. Dus hoe lager de score, hoe minder wrijving.

Voorbeeld van een geweldige e-commerce klantervaring

TruPar is een toonaangevende distributeur van onderdelen voor materials handling, met een catalogus van 7,5 miljoen onderdelen van meer dan 600 topmerken. Hun onderdelen worden gebruikt in fabrieken, magazijnen en industriële sites in heel Noord-Amerika, waardoor ze een cruciale partner zijn voor bedrijven in deze sectoren.

Om trouw te blijven aan hun klantgerichte filosofie, zag TruPar’s CEO Sean McDonnell het belang in van de juiste eCommerce technologie. Daarom koos hij voor het B2B-gerichte platform van OroCommerce, dat de perfecte basis vormde om hun real-time eCommerce-mogelijkheden uit te breiden naarmate de vraag van klanten groeide.

Uiteindelijk was TruPar in staat om realtime doorlooptijden, prijzen en productbeschikbaarheid aan te bieden, waardoor klanten de transparantie, zichtbaarheid en flexibiliteit kregen die ze nodig hadden om met gemak zaken te doen. En klanten hebben gereageerd met een grotere betrokkenheid en herhaalaankopen.

Bezoekers van de site hoeven niet in te loggen om de beschikbaarheid van producten en verzendtijden te zien. En klanten die inloggen op hun account hebben nog meer opties om een bestelling te plaatsen. Door de focus te leggen op het wegnemen van belemmeringen voor het plaatsen van een bestelling, zullen gasten en klanten met een goede reputatie eerder geneigd zijn om tot aankoop over te gaan.

Van eCommerce klantervaring een prioriteit maken is de sleutel tot succes

In de snel evoluerende markt van vandaag is het van cruciaal belang om flexibel en aanpasbaar te blijven om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften en voorkeuren van klanten. En het juiste digital commerce platform biedt u beide.

Maar niet alle eCommerce oplossingen zijn gelijk. Uw platform moet worden afgestemd op uw specifieke bedrijfsbehoeften en -omgeving, en het moet zowel flexibel als robuust zijn om u te helpen uw doelen te bereiken. En dat is waar OroCommerce om de hoek komt kijken.

OroCommerce is het ultieme eCommerce platform, gebouwd om zelfs de meest complexe klantervaringen tot leven te brengen. De producten van Oro kunnen de unieke uitdagingen van elke branche aan, omdat ze vanaf de basis speciaal zijn gebouwd voor B2B-bedrijven. Bovendien maakt Oro gebruik van de collectieve ervaring van zijn ontwikkelaars, deskundige teams en een ecosysteem van toonaangevende technologiepartners om u te helpen uw doelen te bereiken.

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem contact op met ons.