Op 18 januari van dit jaar werd het B2B platform OroCommerce 1 gelanceerd. Nu, iets meer dan twee maanden later, komt Oro met een aantal updates en nieuwe mogelijkheden in OroCommerce 1.1. In de frontend en de backend zijn verbeteringen doorgevoerd die het platform nog geschikter maken voor de B2B markt.

Het Platform

Al jaren groeit de omzet binnen de B2B e-commerce branche, ook in Nederland. Steeds meer bedrijven kiezen voor een e-commerce platform als extra verkoopkanaal. Traditionele (B2C) oplossingen bieden echter niet standaard de facetten die nodig zijn voor een succesvolle B2B webshop. OroCommerce is het eerste platform dat een volledige omnichannel oplossing voor de B2B e-commerce markt biedt. Met sterke integraties is het mogelijk om processen binnen bedrijven te digitaliseren én optimaliseren.

De partners van OroCommerce 1.1

Wat is nieuw in OroCommerce 1.1?

We geven een aantal highlights van de nieuwe mogelijkheden. Op het blog van OroCommerce vind je een uitgebreide lijst van alle updates.

De belangrijkste updates op een rij:

  • Betaal en checkout workflows
  • Payment en shipping intergraties
  • Gemakkelijker managen van de webshop in de backend
  • Nieuwe mogelijkheden in de frontend
Betaal en checkout workflows

Workflows kunnen worden ingezet om processen te stroomlijnen. In OroCommerce 1.1 zijn verbeteringen aangebracht op het gebied van betaal en checkout workflows. Offerte en order confirmation opties zijn standaard geworden in de checkout workflow. Nieuwe regels kunnen worden toegepast om orders te valideren, zoals waarschuwingen voor de koper wanneer bepaalde informatie, zoals naam of adres, ontbreekt.

Workflow icoon van orocommerce

Payment en shipping integraties

Er zijn drie grote verbeteringen in de mogelijkheden voor payment en shipping. Ten eerste zijn regels die gelden voor het verzenden en bezorgen van goederen nu configureerbaar. Specifieke stappen in het process kunnen worden aangepast, toegevoegd of verwijderd. Daarnaast is het nu mogelijk om een lijst te downloaden van alle payment-gerelateerde zaken. Tot slot is er een nieuwe mogelijkheid om lijsten van customers en customer users te exporteren.

Icoon van man

Management van de webshop

De meeste aanpassingen zijn gemaakt in het management van de webshop, zowel in de backend en de frontend. In de backend is het makkelijk geworden om nieuwe aanpassingen te maken:

  • In de nieuwe en gebruiksvriendelijke User-Interface is het makkelijker om het uiterlijk van de webshop aan te passen
  • Nieuwe templates voor productpagina’s passen bij het thema van de shop
  • Magazijnen en prijslijsten kunnen makkelijker beheerd worden door de ‘drag en drop’ functionaliteit
  • Toegevoegde magazijnen kunnen verwijderd worden
  • Teksten zijn efficiënter te beheren en vertalen

 

Nieuwe mogelijkheden in de frontend

Het uiterlijk is een belangrijk onderdeel van de webshop. Ook hier heeft Oro veel verbeteringen doorgevoerd.

  • Het gebruikersprofiel is geoptimaliseerd voor smartphones en tablets
  • Grote foto’s op de categorie pagina’s
  • Het bestellen van grote hoeveelheden via een ‘matrix ordering form’
  • De volgorde, en groepen, van producten kunnen nu makkelijker beheerd woren
  • Data uit de catalogus kunnen gebruikt worden voor een zoekindex, wat meer zoekbare content oplevert

Een icoon dat het aanpassen van de webshop verbeeldMeer weten over OroCommerce 1.1?

Het nieuwe platform biedt veel uitgebreide mogelijkheden voor B2B commerce. Het is wellicht lastig om door de bomen het bos te kunnen zien. We bekijken graag samen wat OroCommerce voor jouw onderneming kan betekenen. Stuur ons een mailtje, wij bellen je terug!