• Nieuws
  • Oro

OroCommerce lanceert nieuw e-commerce platform voor B2B

Geplaatst op 19 januari 2017 om 10:00

Oro Inc. lanceerde gisteren OroCommerce het eerste e-commerce platform dat specifiek is ontworpen voor Business-to-Business e-commerce. Met trots kondigen we aan dat Madia het nieuwe platform, als eerste Nederlandse partner, gaat inzetten om de B2B markt van innovatieve e-commerce oplossingen te voorzien.

Een specifiek platform voor B2B?

B2B bedrijven representeren een groot deel van de e-commerce markt. In Amerika is B2B op dit moment twee keer zo groot als B2C. In 2015 was de opbrengst van B2C e-commerce sales $325 miljard tegenover $780 miljard in B2B. Volgens onderzoeksbureau Forrester zal de omzet van B2B e-commerce in 2020 meer van $1.1 biljoen bedragen, terwijl de B2C markt niet verder dan $500 miljard zal groeien.

Een grafiek met cijfers ver B2B groei

Hoewel deze cijfers gelden voor Amerika, is de groei van B2B e-commerce ook in Nederland merkbaar. Het is van groot belang dat er goede e-commerce applicaties zijn die ondersteuning bieden en kunnen meegroeien in een veranderende markt.

OroCommerce

OroCommerce is ontworpen om specifieke complexe e-commerce processen binnen B2B de ondersteunen. Tot nu toe werd er voor B2C bedrijven voornamelijk gekeken naar oplossingen uit de B2C wereld. B2B bedrijven stellen echter meer uitgebreide eisen. Hier was in het verleden moeilijk aan te voldoen. Door de vele mogelijkheden van OroCommerce behoort dit probleem nu tot het verleden.

Een aantal voorbeelden van de mogelijkheden in OroCommerce zijn: het beheren van ‘corporate accounts’, klantrelaties en prijslijsten voor klantgroepen, een aanpasbare catalogus en geautomatiseerde workflows voor verschillende verkoopkanalen.

Het platform is gemakkelijk te integreren met bestaande business applicaties zoals ERP, CRM en product management systemen. Daarnaast biedt het platform een intuïtief en gebruiksvriendelijke front-end interface voor de klanten.

Na 10 jaar ervaring in open-source software voor bedrijven zagen we de afgelopen jaren een snelle groei in de vraag naar flexibele B2B e-commerce oplossingen. We hebben OroCommerce ontwikkeld met uitgebreide en complete tools voor B2B e-commerce die aan te passen zijn aan de wensen van ieder bedrijf’. – Yoav Kutner, medeoprichter en CEO van OroCommerce.

Een portretfoto van Yoav Kutner

Lees hier meer over de mogelijkheden van OroCommerce.

Over Oro Inc

Oro Inc. Is het software bedrijf achter verschillende open source commerce applicaties: het OroPlarform, OroCRM en OroCommerce. Het OroPlatform is een business applicatie waarop andere bedrijven applicaties kunnen bouwen; OroCRM is een CRM oplossing voor multi-channel bedrijven; en OroCommerce, dat op 18 januari is gelanceerd, is gericht op B2B e-commerce. De oprichters van Oro zijn ook verantwoordelijk voor het succes van Magento en hebben veel ervaring in de e-commerce industrie; Yoav Kutner CEO, Jary Carter, CRO en Dima Soroka, CTO.